poniedziałek, 08 marca 2021 r.
14.01.2021 14:28
13 wyświetleń
0 komentarzy
nophoto
Australijki fintech ZIP dołączył do grona inwestorów Twisto, podobnie jak fundusz Elevator Ventures. Pozyskaną kwotę 72 mln zł Twisto przeznaczy na rozwój płatności odroczonych w Europie Środkowej.Twisto, fintech specjalizujący się w odroczonych płatnościach za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych, pozyskał 72 mln zł (16 mln euro) na rozwój działalności na dotychczasowych oraz nowych rynkach. Skorzysta też z know-how, jakie do spółki wniosą nowi inwestorzy.  Zobacz:  Jest wśród nich ZIP, fintech z Australii, inwestor branżowy, który usługi płatności odroczonych oferuje na rynkach australijskim, nowozelandzkim, brytyjskim i amerykańskim. ZIP jest notowany na giełdzie w Sydney, gdzie w 2020 r. uzyskał status unicorna, czyli spółki o kapitalizacji przekraczającej 1 mld USD.  Finansowanie dla Twisto to pierwsza inwestycja australijskiego fintechu w Europie kontynentalnej i druga (po Wielkiej Brytanii) inwestycja w Europie. ZIP jest uważany za jednego ze światowych liderów płatności w modelu „kup teraz, zapłać później”. Działa w tym samym segmencie rynku jak Twisto: oferuje płatności odroczone online (w sklepach internetowych) i offline (w sklepach stacjonarnych, dzięki aplikacji połączonej z kartą płatniczą). Z usług i produktów ZIP korzysta 5,3 mln klientów na czterech rynkach. Spółka zatrudnia 500 osób. Elevator Ventures to z kolei fundusz fintech, wspierany przez austriacki Raiffeisen Bank International. W tej rundzie finansowania udział wzięli także obecni inwestorzy Twisto: Finch Capital, Velocity Capital, ING Bank i austriacka grupa ubezpieczeniowa UNIQA.  Zobacz:  Płatności odroczone w Twisto Twisto oferuje płatności odroczone omnichannel. Dzięki aplikacji połączonej z kartą Mastercad zarejestrowany klient może przesunąć płatność w każdym sklepie (online i offline) do 45 dni za darmo. Osoby niezarejestrowane mogą przesuwać płatność o 21 dni w e-sklepach, które wdrożyły Twisto jako metodę płatności. Z usług Twisto korzysta ponad 1,3 mln klientów w Polsce i w Czechach. Blisko 170 tys. osób to zarejestrowani użytkownicy aplikacji.  Zobacz:  Zobacz: 

Zobacz cały artykuł w serwisie www.telepolis.pl »



Komentarze:
Reklamy sponsorowane