piątek, 05 marca 2021 r.
Wiadomości z tagiem grudnia
Oppo detronizuje Huawei. Według Counterpoint to największy producent smartfonów w Chinach

05.03.2021 15:32
3 wyświetleń
0 komentarzy
źródło: https:
Nie kończą się kłopoty firmy Huawei. Na rynku smartfonów producent stracił najwyższą pozycję w swoim własnym kraju – w Chinach. Wyprzedziła go firma Oppo.Mimo sankcji ze strony Stanów Zjednoczonych oraz związanych z tym spadków sprzedaży na globalnych rynkach, w Chinach Huawei trzymał się mocno. W dużej mierze wynikało to z chęci wsparcia rodzimej firmy przez Chińczyków, inna jest też specyfika tamtejszego rynku, gdzie brak usług Google’a nie ma wielkiego znaczenia. Zobacz:  Dzięki temu Huawei zakończył rok 2020 na pierwszym miejscu wśród producentów smartfonów. Jak jednak podaje Counterpoint, sytuacja zmieniła się w styczniu. Na najwyższą pozycję na podium wysunęła się firma Oppo, która ma 21% udziałów na chińskim rynku. Drugie miejsce też nie należy do Huawei – zajęła je firma Vivo, czyli marka należąca do tej samej grupy, co Oppo – BBK Electronics. Jej udziały wyniosły w styczniu 20%. Dopiero na trzeciej pozycji uplasował się Huawei, ale i tym miejscem musiał się podzielić z Apple i Xiaomi – wszystkie trzy firmy mają równy udział 16%. Zobacz:  To gigantyczny spadek – jeszcze w drugim kwartale 2020 roku Huawei miał aż 46% rynku smartfonów w Chinach. Był to zresztą najlepszy wynik firmy w ciągu poprzednich dwóch lat. Wydawałoby się, że z takim zapasem zaufania klientów firma dłużej utrzyma wysoką pozycją, ale już w czwartym kwartale wielkość sprzedaży tego producenta zmniejszyła się do 30%. Częściowo wpływ miała na to sprzedaż marki Honor, która była liczona łącznie z Huaweiem, jednak główną przyczyną był malejący wolumen dostaw smartfonów z najwyższej półki. Chińczycy zapewne wciąż chętnie by kupowali topowe modele Huaweia, ale ograniczenia ze strony amerykańskich dostawców przyczyniły się do malejącej produkcji firmy.    Skorzystała na tym lokalna konkurencja. W styczniu Oppo zwiększyło sprzedaż o 33% w ujęciu miesięcznym i 26% w ciągu całego roku.  Co ciekawe, Oppo w grudniu 2020 r. znajdowało się na trzeciej pozycji pod względem sprzedaży w Chinach – za Vivo. Zobacz:  Zobacz: 

Czytaj więcej »

Walidacja plików GML APP w aplikacji Geo-System

05.03.2021 8:13
0 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi: grudnia
źródło: https:
Firma Geo-System do uruchomionej w grudniu aplikacji GML APP dodała Walidator APP, który pozwala na zweryfikowanie poprawności, zgodności ze schematem oraz podejrzenie zawartości pliku GML, jaki ma zostać wysłany do Dziennika Urzędowego Województwa.

Czytaj więcej »

Minister zdrowia: Spada liczba pielęgniarek zapadających na covid

04.03.2021 22:37
12 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi: grudnia
źródło: https:
Jak poinformował Adam Niedzielski na Twitterze, liczba zachorowań na COVID-19 wśród pielęgniarek znacząco spadła. W grudniu było to 500 dziennie, obecnie to 100.

Czytaj więcej »

Marek Zagórski: Cenzura w mediach społecznościowych to zaprzeczenie demokracji

04.03.2021 20:16
3 wyświetleń
0 komentarzy
źródło: https:
Marek Zagórski, sekretarz stanu ds. cyfryzacji, powiedział podczas konferencji poświęconej unijnemu rozporządzeniu o usługach cyfrowych, że należy wzmocnić pozycję użytkownika względem dużych platform internetowych.Celem zorganizowanej 4 marca 2021 roku konferencji, organizowanej przez Forum Europe, była wymiana poglądów na temat projektu unijnego rozporządzeniu o usługach cyfrowych (Digital Services Act). Komisja Europejska zaprezentowała nowe przepisy w grudniu ubiegłego roku. Rozporządzenie wprowadza między innymi nowe przepisy dotyczące usług cyfrowych, w tym mediów społecznościowych, platform handlu elektronicznego i innych platform internetowych działających w Unii Europejskiej. Dotyka też kluczowych zagadnień dla rozwoju sieci, w tym usuwania nielegalnych treści z Internetu, ochrony wolności słowa czy zasad moderowania treści przez platformy internetowe. Zobacz:  Zobacz:  W spotkaniu wziął udział między innymi Marek Zagórski, były minister cyfryzacji, a obecnie sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.  DSA powinien zapewnić, że mniejsze podmioty będą mogły rozwijać działalność w ramach jednolitego rynku wewnętrznego. Dlatego popieramy zasadę proporcjonalności i stopniowanie nakładanych obowiązków w zależności od typów i wielkości dostawców. Wszystkie podmioty muszą przestrzegać określonych wymagań, jednak największe obowiązki powinny spoczywać na bardzo dużych platformach internetowych. Bardzo duże platformy internetowe, a konkretnie serwisy społecznościowe - ze względu na swój zasięg - pełnią centralną, systemową rolę, w prowadzeniu debaty publicznej. Dlatego chcemy wzmocnienia pozycji użytkownika względem nich. – powiedział Marek Zagórski podczas konferencji Nowe zasady Były minister cyfryzacji zwrócił uwagę, że zasady tworzenia i blokowania treści w Internecie, obowiązki dla pośredników internetowych czy nadzór regulacyjny nad moderacją treści muszą dawać użytkownikom realną ochronę. Muszą sprawić, że w Internecie będą respektowane prawa użytkowników do wolności wypowiedzi i dostępu do informacji. Nie może być przyzwolenia na cenzurę ze strony największych serwisów społecznościowych. Podstawą demokracji jest otwarta debata na każdy temat. Wykluczenie kogokolwiek z możliwości korzystania z usług danej platformy może spowodować, że w efekcie prawo użytkownika i prawo do wolności wypowiedzi nie będzie w sposób realny zapewnione. – dodał sekretarz stanu ds. cyfryzacji Minister wskazał też kilka elementów dotyczących dużych platform, które – jego zdaniem – należy uwzględnić w negocjacjach nad DSA: przepisy rozporządzenia powinny wprowadzać przejrzystość zasad: to co jest niedozwolone offline powinno być niedozwolone online, większe kompetencje dla regulatora krajowego, tak aby zapewnić odpowiedni nadzór nad działalnością platform społecznościowych, zarządzanie treścią przez duże platformy powinno uwzględniać w jak największym stopniu kontekst społeczno-kulturowy kraju użytkownika, platforma powinna ustanowić reprezentanta prawnego w postaci przedstawiciela krajowego, czy też oddziału krajowy, użytkownik musi mieć prawo do szybkiej ścieżki sądowej - odwołania się od decyzji platformy bezpośrednio do krajowego sądu, większa przejrzystość funkcjonowania bardzo dużych platform internetowych, regulaminy świadczenia usługi powinny być publikowane w zrozumiały, czytelny i przyjazny użytkownikowi sposób, we wszystkich językach urzędowych państw UE; użytkownikom należy też zapewnić możliwość komunikowania się z usługodawcą w języku lub językach urzędowych państw, w których mieszkają, w przypadku decyzji o usunięciu treści czy zawieszeniu konta użytkownik musi otrzymać pełną informację, dlaczego zamieszczona przez niego treść – zdaniem platformy – jest niezgodna z regulaminem lub jest nielegalna, użytkownik powinien wiedzieć, czy decyzja w sprawie zamieszczonego przez niego wpisu była podjęta przez człowieka, czy algorytm, platformy internetowe muszą zapewnić przejrzystą, elastyczną i przyjazną ścieżkę odwoławczą od decyzji o zablokowaniu treści czy zablokowaniu konta, w procesie odwoławczym – gwarancja możliwości zażądania rozpatrzenia i weryfikacji sprawy przez człowieka, platformy powinny cyklicznie publikować sprawozdania dotyczące podejmowanych działań moderacyjnych – wzory i tryb publikowania takich raportów powinny być jednolite na poziomie UE, mocniejsze zaakcentowanie kwestii zwalczania szkodliwych treści, w tym dezinformacji. Zobacz:  Zobacz: 

Czytaj więcej »

"Kuzyneczko, ja bym tego nie przeżył"

04.03.2021 17:21
7 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi: grudnia
źródło: https:
Jestem już emerytem! - cieszył się w czerwcu Mariusz. Mój kuzyn odszedł z pracy, bo bał się koronawirusa. W grudniu tłumaczyłam mu: "Święta nie są...

Czytaj więcej »

Orange w 2020 roku: rekordowe transfery danych

04.03.2021 11:53
4 wyświetleń
0 komentarzy
źródło: https:
Orange Polska podsumował dwa tygodnie temu swoje wyniki finansowe za 2020 rok, teraz operator przytoczył kilka ciekawych statystyk dotyczących wykorzystania swojej sieci. Jej użytkownicy wysłali w 2020 r. o połowę więcej danych niż przed rokiem – ponad 5 mld gigabajtów.Zobacz:   Ubiegły rok minął pod znakiem ogromnego zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne, spowodowanego pandemią i wynikającymi z niej zmianami m.in. upowszechnieniem się zdalnej nauki i pracy. Przesył danych w sieci Orange Polska zwiększył się rok do roku aż o połowę, dochodząc w 2020 r. do 5 mld gigabajtów. Nigdy wcześniej nie mieliśmy takiego ruchu  – powiedział Piotr Jaworski, członek zarządu Orange Polska odpowiedzialny za sieć i technologie. Skokowy wzrost nastąpił w marcu, wraz z początkiem obostrzeń związanych z pandemią. W miesiącach wakacyjnych statystyki te nieco się obniżyły, a kolejny wzrost był widoczny od września, ze skokiem po ogłoszeniu zdalnej edukacji. Łącznie, klienci przesłali w 2020 r. o połowę więcej, a użytkownicy światłowodu dwukrotnie więcej danych niż w 2019 r. W sieci mobilnej po skoku w marcu ruch ustabilizował się na poziomie ok. 15% wyższym, niż przed pandemią. Następnie, podobnie jak w przypadku sieci stacjonarnej, obserwowalny był kolejny wzrost od rozpoczęcia roku szkolnego aż do końca roku kalendarzowego. Wciąż dominacje sieci LTE – za jej pomocą przesłano ponad 94% wszystkich danych, jakie przepłynęły przez sieć mobilną Orange. Zobacz:  W porównaniu z grudniem 2019 roku, w grudniu 2020 użytkownik internetu światłowodowego przesłał średnio aż o 52% więcej danych, a użytkownik korzystający z LTE aż o 60% więcej. Rok do roku ruch w sieci mobilnej w całym 2020 był większy o ok. 46% niż w całym 2019. Z kolei ruch głosowy w sieci mobilnej był w 2020 r. wyższy o ponad 14% niż w poprzednim roku. Zwiększyło się też wykorzystanie sieci LTE do rozmów – niemal co trzecia minuta rozmów była realizowana za pomocą VoLTE. Zobacz:  Reafarming i 5G W zasięgu LTE Orange Polska znajduje się dziś 99,88% ludności kraju. Blisko 10 tys. stacji z agregacją zapewnia dostęp do jeszcze szybszego internetu w komórkach 85% populacji Polski. Niemal połowa, bo ponad 4 tys. obiektów, obsługuje wszystkie 4 częstotliwości LTE, dając największe możliwości. W czerwcu 2020 operator zakończył po trzech latach projekt refarmingu w pasmach 2100 oraz 1800 MHz. W rezultacie LTE w paśmie 2100 MHz zostało uruchomione na 9 256 stacjach, a pojemność tej sieci wzrosła nawet o 50%. Inwestycje umożliwiły również 5G w paśmie 2100 MHz, które dziś dostarcza ponad 1600 stacji. Zapewnia to zasięg dla przeszło 6 mln Polaków.  Ostatnie lata w sieci stacjonarnej upłynęły pod znakiem światłowodu. Orange systematycznie poszerzał zasięg swoich usług superszybkiego internetu, obejmując nim ok. 800 tys. nowych gospodarstw domowych rocznie. Łącznie, dostęp do Orange Światłowodu ma ponad 5 mln domów, mieszkań i biur, w 154 miastach. To oznacza, że w zasięgu tej usługi jest już 35% wszystkich polskich gospodarstw domowych. Zobacz: Zobacz: 

Czytaj więcej »

Schwytany został kolejny złodziej akumulatorów. To 27-letni mieszkaniec Białegostoku (zdjęcia)

03.03.2021 10:12
3 wyświetleń
0 komentarzy
źródło: https:
Nawet 10 lat więzienia grozi 27-latkowi podejrzanemu o kradzież akumulatorów z samochodów. Do zdarzeń dochodziło od października do grudnia zeszłego roku w Białymstoku i w okolicach miasta.

Czytaj więcej »

Rosja: Sovkombank nabył 100% udziałów MetLife [Świat]

03.03.2021 7:42
1 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi: grudnia
źródło: DziennikUbezpieczeniowy.pl
Sovkombank nabył 100% udziałów rosyjskiego biznesu MetLife za 3,9 mld rubli. Spółki zawarły umowę w grudniu 2020 r. Po otrzymaniu wymaganych (...)

Czytaj więcej »

Danila Kozlovsky gwiazdą filmu o ucieczce Stanisława Kuryłowa

01.03.2021 16:17
2 wyświetleń
0 komentarzy
źródło: https:
Danila Kozlovsky, którego widzieliśmy w ostatnim sezonie serialu "Wikingowie", zagra główną rolę w filmie "Alone in the Ocean". Będzie to wysokobudżetowe widowisko survivalowe inspirowane prawdziwą historią Stanisława Kuryłowa. Kuryłow (1936-98) był sowieckim oceanografem. W grudniu 1974 roku udało mu się trafić na statek pasażerski "Sowietskij Sojuz", który bez zatrzymywania się w jakimkolwiek

Czytaj więcej »

Jest akt oskarżenia ws. Michała Ż. Byłemu reprezentantowi Polski grozi więzienie

01.03.2021 14:21
0 wyświetleń
0 komentarzy
źródło: https:
Prokuratura Rejonowa Warszawa Śródmieście–Północ skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko Michałowi Ż. Były reprezentant Polski w piłkę nożną spowodował w grudniu 2020 r. kolizję będąc pod wpływem alkoholu.

Czytaj więcej »

KNF: cofnięcie zezwolenia dla Amerigo, kara dla Warty [Rynek]

01.03.2021 7:49
0 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi: grudnia
źródło: DziennikUbezpieczeniowy.pl
Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie cofnęła Amerigo Życie TUW w likwidacji wydane 30 grudnia 2003 r. zezwolenie na wykonywanie (...)

Czytaj więcej »

Groza! Tysiące krów od miesięcy uwięzione na statku. Chodzi o groźnego wirusa...

28.02.2021 18:29
6 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi: grudnia
źródło: https:
Aż trudno w to uwierzyć! Od niemal dwóch miesięcy ponad 2,7 tysiąca sztuk bydła, które w połowie grudnia zostało wyekspediowane dwoma statkami transportowymi z Hiszpanii do Turcji, wciąż tuła się po Morzu Śródziemnym i nie może zawinąć do żadnego z portów. Dlaczego? Wszystko wskazuje na to, że krowy są zakażone groźnym wirusem.

Czytaj więcej »

W 2021 roku OC jednak podrożeje?

27.02.2021 16:19
6 wyświetleń
0 komentarzy
Tagi: roku, grudnia
źródło: https:
Od stycznia 2018 r. do grudnia 2020 r. przeciętny koszt OC dla kierowców systematycznie spadał. W tym trzyletnim okresie średni spadek składki polisy OC wyniósł aż 31 procent! Nie ulega jednak wątpliwości, że obniżki składek kiedyś muszą się zatrzymać. Czy stanie się to już w 2021 roku, a ubezpieczenie OC zacznie drożeć?

Czytaj więcej »

Duży wzrost subskrypcji premium. Serwis CDA podsumowuje rok 2020

26.02.2021 17:35
4 wyświetleń
0 komentarzy
źródło: https:
Polski serwis wideo na żądanie CDA podał swoje wyniki finansowe za miniony rok i podzielił się kilkoma ciekawymi statystykami. Wynika z nich, że zainteresowanie ofertą CDA rośnie, zwłaszcza w wersji Premium.Spółka CDA S.A. może uznać miniony rok za udany. 2020 przyniósł wzrosty praktycznie w każdym aspekcie działalności firmy. Przychody wzrosły do ponad 60 mln zł (wzrost o 41% r/r), zysk netto do 16,3 mln zł (wzrost 77% r/r), a wpływy ze sprzedaży subskrypcji CDA Premium do 57 mln zł (wzrost o 46% r/r).  Znacząco powiększyła się także baza katalogu filmów w CDA Premium i aktualnie wynosi ona ponad 8350 pozycji. Ponadto na dzień 31 grudnia 2020 roku w serwisie CDA znajdowało się ponad 368 tys. filmów wideo z kategorii CDA Premium Free dodanych przez zweryfikowanych partnerów. W 2020 roku spółka uruchomiła projekt CDA Cinema, który w ocenie firmy okazał się "sukcesem przerastającym oczekiwania". W CDA Cinema widzowie zyskali dostęp do wielu nowych, niepokazywanych dotąd w Polsce filmów, jak np. chińska super produkcja „800”, która była najpopularniejszym i najbardziej kasowym filmem minionego roku. „800” zarobił ponad 460 mln dolarów na całym świecie i był nr 1 światowego box office. W Polsce ten tytuł można oglądać tylko w CDA Premium. Serwis nawiązał również współpracę z nowymi partnerami i studiami filmowymi, m.in. z MonolithFilms i Studio Canal. Zobacz:  Zobacz:  Serwis może się także poszczycić rosnącą bazą klientów wersji płatnej. Na koniec roku 2020 liczba użytkowników CDA Premium wyniosła 348 tys. (przy 231 tys. na koniec 2019). Jednocześnie spadły przychody z reklam – do 2,462 mln (4,07% przychodów) z poziomu 2,930 mln (6,83%) z roku 2019. Użytkownicy serwisu wolą korzystać z wersji płatnej z dodatkowymi treściami, ale bez niechcianych spotów i to ma swoje odbicie w danych  finansowych CDA za 2020 r.   Serwis podaje też, że 9 z 10 największych producentów telewizorów udostępnia aplikację CDA w swoim sklepie, a łączna liczba jej pobrań przekroczyła 7,5 mln. Zobacz:  Zobacz: 

Czytaj więcej »

Wyniki T-Mobile Polska po 2020 roku: wyższe przychody, więcej klientów

26.02.2021 15:23
5 wyświetleń
0 komentarzy
Mimo wymagającego otoczenia, T-Mobile w 2020 roku osiągnął wzrost wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Magentowy operator powiększył również bazę swoich klientów kontraktowych oraz utrzymał niski poziom odejść w tym segmencie.Na koniec IV kwartału 2020 roku T‑Mobile Polska miał 11,198 mln klientów usług mobilnych, o 244 tys. więcej niż rok wcześniej i o 127 tys. więcej niż na koniec 3Q2020. Wzrosła zarówno baza klientów kontraktowych, jak i klientów prepaid. Tych pierwszych na koniec grudnia było 7,624 mln, tych drugich – 3,574 mln. Oferta MagentaBIZNES miała na koniec roku 1,2 mln kontraktów. W minionym roku operator rozwijał także bazę użytkowników usług szerokopasmowych, notując na koniec roku niemal 40 tys. klientów, w tym 30,5 tys. użytkowników łączy światłowodowych (FTTH). W skali całego roku, T-Mobile obniżył średni miesięczny wskaźnik odejść (churn) klientów kontraktowych do rekordowo niskiego poziomu 0,7%. Zobacz:  Zobacz:  W 2020 roku T-Mobile Polska osiągnął przychód w wysokości 6,456 mld zł, o 1,1% więcej niż w 2019 roku. Skorygowany zysk EBITDA AL wzrósł w tym czasie o 2,0%, osiągając wartość 1,678 mld zł. Co ważne, wzrosty te udało się wypracować mimo obciążenia w postaci zmniejszenia przychodów z roamingu oraz trudniejszej, zmiennej sytuacji rynkowej. Mimo tej zmienności, przychody operatora rosły stabilnie w porównaniu do ubiegłego roku przez trzy kwartały, by ustabilizować się w kwartale czwartym. Na wynik EBITDA AL ostatniego kwartału wpływ miała decyzja o przeznaczeniu przeważającej części zysku na wypłatę specjalnej premii rocznej w wysokości 500 euro wszystkim pracownikom spółki. Bez wątpienia w roku 2020 usługi T-Mobile znalazły się w centrum życia naszych klientów, stając się podstawą zdalnej pracy, edukacji, rodzinnej rozrywki, a nawet sposobem na funkcjonowanie całych firm. To dla nas ogromna odpowiedzialność, ale też szansa na wypracowanie bliskich relacji z klientami i zdobycie ich zaufania. Wzrost ich lojalności pokazuje, że strategia skupiona na najwyższej jakości usług i obsługi pozwoliła nam ten cel osiągnąć. Z punktu widzenia celów biznesowych, wypracowania stabilnego wzrostu EBITDA, musieliśmy zmierzyć się z dwoma wyzwaniami: dodatkowymi nakładami, związanymi z utrzymaniem jakości sieci pod obciążeniem oraz koniecznością przestawienia praktycznie całej firmy na zdalny tryb pracy, a także niższymi przychodami z roamingu. Tym bardziej cieszymy się, że na koniec roku nie tylko cel ten udało się zrealizować, ale nawet przeznaczyliśmy znaczą część zysku wypracowanego w czwartym kwartale na wypłatę specjalnej premii pracownikom w uznaniu ich wkładu w sukces osiągnięty w tym roku. – powiedział Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska Po niezwykle obiecującym rozpoczęciu roku, bardzo szybko znaleźliśmy się w obliczu wyzwania w postaci spadku przychodów z roamingu, spowodowanego ograniczeniem ruchu turystycznego oraz przed koniecznością wstrzymania działalności części naszych sklepów. W tej sytuacji duża stabilność finansowa spółki, wypracowana na przestrzeni ostatnich lat okazała się ogromnym atutem antykryzysowym. Pozwoliła nam sprawnie zaadaptować się do nowego modelu pracy, a jednocześnie kontynuować inwestycje w sieć i jakość obsługi. Podjęte działania, w połączeniu ze wzrostem bazy oraz skutecznym zaadresowaniem rosnącego zapotrzebowania na usługi cyfrowe po stronie naszych klientów, pozwoliły nam zrealizować cele finansowe. – powiedział Juraj Andras, członek Zarządu T‑Mobile Polska ds. finansowych T-Mobile w okresie pandemii Działania T-Mobile Polska w 2020 roku skierowane do klientów indywidulanych były w dużej mierze zdeterminowane przez pandemię COVID-19. Znalazło to odzwierciedlenie nie tylko w zmianie komunikacji marketingowej, ale również ofertach, nowych kanałach kontaktu i dodatkowych, proklienckich aktywnościach. Aby odpowiedzieć na zwiększone zapotrzebowanie na Internet, związane z pracą i nauką zdalną, operator przez cały rok udostępniał klientom cotygodniowe, bezpłatne bonusy w ramach akcji Happy Fridays. Klienci aktywowali je blisko 13 mln razy, korzystając z ponad 74 mln bezpłatnych gigabajtów. Dodatkowo, pod koniec roku klienci indywidualni T-Mobile otrzymali na święta 2 tygodnie nielimitowanego Internetu mobilnego zupełnie za darmo. W 2020 roku T-Mobile stawiał również na rozwój usług konwergentnych, ze szczególnym naciskiem na Internet światłowodowy. Z końcem roku usługa ta docierała do około 3,5 mln gospodarstw domowych, a klienci już korzystający ze światłowodu od T-Mobile pozytywnie oceniali zarówno samą usługę (ponad połowa ocen 9 i 10 w 10-stopniowej skali), proces sprzedaży (75% wskazań 9 i 10) oraz proces instalacji (80% oceny 9 i 10). Sprzedaż światłowodu w każdym kolejnym miesiącu 2020 systematycznie rosła. Dodatkowo, z początkiem 2021 roku T-Mobile udostępnił swoim obecnym klientom abonamentowym usługę światłowodu za darmo do końca roku w umowie na 24 miesiące. Zobacz:  Pomimo ograniczeń pandemicznych, T-Mobile nie zapominał o rozwoju infrastruktury i zapewnieniu klientom sieci najwyższej jakości. Od połowy 2020 roku mogą oni korzystać z sieci 5G, coraz szerszy staje się również wachlarz smartfonów w ofercie operatora, obsługujących ten standard. W 2020 roku co czwarte urządzenie wprowadzone w T-Mobile działało w sieci piątej generacji. Obecnie klienci mogą wybierać spośród 26 smartfonów i 2 routerów 5G. Inwestycje w sieć W ciągu ostatnich 12 miesięcy T-Mobile prowadził bardzo aktywne działania w obszarze sieci. Początek pandemii spowodował znaczący wzrost zapotrzebowania na mobilne usługi telekomunikacyjne. W zaledwie klika dni nastąpił skokowy wzrost liczby wykonywanych połączeń głosowych o około 40%, a ilość przesyłanych danych wzrosła o około 25%. W całym 2020 roku średnia miesięczna ilość danych przesyłanych w sieci T-Mobile wzrosła o ponad 40%. W połowie 2020 roku T-Mobile komercyjnie uruchomił sieć 5G, która obecnie, dzięki 1650 stacjom bazowym działającym na częstotliwościach 2100 MHz, dociera z zasięgiem do około 6,3 mln mieszkańców Polski. W kolejnych miesiącach 2021 roku można się spodziewać uruchamiania sieci 5G na tych samych częstotliwościach w kolejnych dużych miastach Polski. Jednocześnie T-Mobile cały czas utrzymuje gotowość do budowy sieci 5G na nowych częstotliwościach, gdy tylko zostaną one rozdysponowane. W czwartym kwartale zakończył się również proces wdrażania po stronie sieciowej technologii VoLTE dla klientów rynku przedpłaconego. W lutym bieżącego roku technologia ta, która pozwala na realizowanie rozmów telefonicznych z wykorzystaniem sieci LTE, została udostępniona już pierwszej grupie klientów. Klienci abonamentowi mogli skorzystać z VoLTE po raz pierwszy w 2016 roku. Obecnie technologia ta odpowiada za ponad 20% całego ruchu głosowego w sieci. Włączenie VoLTE dla klientów prepaid jest jednym z pierwszych kroków przygotowawczych do wyłączenia sieci 3G przez T-Mobile zaplanowanego na 2023 rok. Zobacz:  Dane historyczne Karty SIM Abonament Prepaid Łącznie 1Q15 6,784 mln 9,010 mln 15,794 mln 2Q15 6,708 mln 9,118 mln 15,827 mln 3Q15 6,640 mln 9,056 mln 15,696 mln 4Q15 6,569 mln 5,487 mln 12,056 mln 1Q16 6,518 mln 5,303 mln 11,821 mln 2Q16 6,516 mln 5,119 mln 11,635 mln 3Q16 6,541 mln 4,680 mln 11,221 mln 4Q16 6,612 mln 4,022 mln 10,634 mln 1Q17 6,696 mln 3,533 mln 10,229 mln 2Q17 6,741 mln 3,510 mln 10,251 mln 3Q17 6,797 mln 3,500 mln 10,297 mln 4Q17 6,921 mln 3,533 mln 10,454 mln 1Q18 6,990 mln 3,519 mln 10,509 mln 2Q18 7,068 mln 3,541 mln 10,609 mln 3Q18 7,152 mln 3,541 mln 10,693 mln 4Q18 7,243 mln 3,544 mln 10,787 mln 1Q19 7,298 mln 3,525 mln 10,823 mln 2Q19 7,374 mln 3,495 mln 10,869 mln 3Q19 7,434 mln 3,474 mln 10,908 mln 4Q19 7,504 mln 3,450 mln 10,954 mln 1Q20 7,530 mln 3,452 mln 10,982 mln 2Q20 7,560 mln 3,461 mln 11,021 mln 3Q20 7,581 mln 3.490 mln 11.071 mln 4Q20 7,624 mln 3,574 mln 11,198 mln     Przychód EBIDTA/EBITDA AL Marża EBIDTA/EBITDA AL 1Q15 1,602 mld zł 544,1 mln zł 34,0% 2Q15 1,574 mld zł 592,7 mln zł 37,7% 3Q15 1,638 mld zł 689 mln zł 42,1% 4Q15 1,645 mld zł 601 mln zł 36,5% 1Q16 1,649 mld zł 524,8 mln zł 31,7% 2Q16 1,499 mld zł 437 mln zł 29,2% 3Q16 1,618 mld zł 542 mln zł 33,5% 4Q16 1,687 mld zł 586,716 mln zł 34,8% 1Q17 1,572 mld zł 431 mln zł 27,5% 2Q17 1,594 mld zł 525 mln zł 32,9% 3Q17 1,600 mld zł 375 mln zł 20,3% 4Q17 1,657 mld zł 450 mln zł 27,2% 1Q18 1,567 mld zł 401 mln zł 25,6% 2Q18 1,566 mld zł 432 mln zł 27,4% 3Q18 1,688 mld zł 418 mln zł 24,8% 4Q18 1,678 mld zł 411 mln zł 24,6% 1Q19 1,496 mld zł 473/398 mln zł 31,6/26,4% 2Q19 1,565 mld zł 505/427 mln zł 32,2/27,3% 3Q19 1,612 mld zł 501/423 mln zł 31,1/26,3% 4Q19 1,716 mld zł 473/400 mln zł 27,6/23,3% 1Q20 1,557 mld zł 484/414 mln zł 31,1/26,7% 2Q20 1,618 mld zł 509/435 mln zł 31,5/27,0% 3Q20 1,621 mld zł -/433 mln zł -/26,7% 4Q20 1,660 mld zł* -/396 mln zł* -/23,9%* *) Wartości oszacowane na podstawie wyników za cały rok i trzy wcześniejsze kwartały

Czytaj więcej »

Kraków. Kilka tygodni po remoncie ul. Stella-Sawickiego znikło prawie całe malowanie na jezdni. Winne warunki pogodowe

26.02.2021 15:12
4 wyświetleń
0 komentarzy
źródło: https:
Remont fragmentu ulicy Stella-Sawickiego w Czyżynach był remontowany w grudniu zeszłego roku. Po niecałych trzech miesiącach praktycznie w całości zniknęło z jezdni oznakowanie poziomie. Niewidoczne jest malowanie wyznaczające pasy ruchu, prawie zupełnie znikły pasy wyznaczające przejścia dla pieszych. Urzędnicy tłumaczą, że to efekt zimy, a nowe malowanie pojawi się dopiero na wiosnę, w marcu lub kwietniu.

Czytaj więcej »

Ma milion przychodu mniej i apel do państwa. "Otwórzmy wszystko albo zastosujmy pełny lockdown"

26.02.2021 12:32
12 wyświetleń
0 komentarzy
źródło: https:
- Dwa lata temu w grudniu osiągnęliśmy przychód na poziomie 1,06 mln zł. W 2020 r. w grudniu do kasy wpłynęło 55 tys. zł. O zyskach i stratach więcej mówić nie będę, ale to pokazuje skalę zapaści - mówi Maciej Nowaczyk, właściciel jednej z bardziej znanych we Wrocławiu restauracji La Maddalena. Drugiego lokalu musiał się pozbyć, zwalniając 30 osób.

Czytaj więcej »


Starsze wiadomości <<
Reklamy sponsorowane